CDR یا ثبت جزئیات تماس در الستیکس و ایزابل

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

به دلایل بسیار زیادی امکان ایجاد گزارش از سرویس های مختلف فناوری اطلاعات هر سازمان بسیار مهم است. این گزارش ها کاربردهای بسیار زیادی دارند. در این بین نرم افزارهای مرکز تلفنی مانند ایزابل و الستیکس نیز از این قاعدع مستثنی نیستند و یک سیستم گزارش گیری بسیار دقیق ، ساده و مفید دارند که می توانید از آن گزارش های CDR تهیه نمایید.

CDR در مرکز تلفن به چه معناست؟

CDR یا Call Details Record در زبان فارسی به معنای ثبت جزئیات تماس است. حتما به راحتی متوجه شده اید که با توجه به این ترجمه ، گزارش CDR یک نوع گزارش از تماس های صورت پذیرفته بر روی مرکز تلفن است. این گزارش اطلاعات بسیار مفیدی مانند طول مدت تماس ها ، مبدا و مقصد تماس و وضعیت تماس ( پاسخ داده شده ، اشغالی ، پاسخ داده نشده و موفق یا ناموفق بودن ) را به اطلاع شما می رساند. بنابراین ، همان طور که همه شما می دانید چنین اطلاعاتی برای مدیران سازمان بسیار جذاب هستند. از طرف دیگر این ابزار مناسبی جهت Troubleshooting یا رفع عیب مشکلات کاربران مرکز تلفن است.

خوشبختانه استفاده از این امکان در الستیکس و ایزابل جز راحت ترین وظایف است. ( البته در صورتی که در زمان Configuration اولیه Elastix یا Issabel تنظیمات زمان را به درستی انجام داده باشید و ساعت و تاریخ سرور صحیح باشند. )

پست های مرتبط

CDR در الستیکس و ایزابل کجاست؟

برای استفاده از Call Details Record کافی ست که از منوی اصلی گزینه Reports را برگزینید. اولین گزینه قابل مشاهده CDR Report  است.

Elastix and Issabel CDR

همان طور که در تصویر بعدی مشاهده می شود این گزارش شامل تمام اطلاعاتی که پیش از این توضیح دادیم است. برای مثال در اولین ردیف آخرین تماس مرکز تلفن ما نشان داده شده است که ۳۷ ثانیه به طول انجامیده ، وضعیت تماس پاسخ داده شده یا Answered و حتی Channel خروجی نیز مشخص شده است.

Elastix and Issabel CDR

حتی شما می توانید این گزارش ها را با استفاده از دکمه Download در سه فرمت مختلف شامل صفحه گسترده و PDF ذخیره نمایید. گذشته از این ها جهت جست و جوی سریع یک تماس خاص کافی ست که از دکمه Show Filter بهره ببرید و اطلاعات تماسی را که به دنبال آن هستید جست و جو کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.